فوايد هويج براي پوست

 

هويج را بايد اعجاز طبيعت در گردآوري مجموعه کاملي از انواع ويتامين ها دانست. رنگ نارنجي آن نيز اين ريشه مغذي را به يک خوراک اشتها آور تبديل کرده است. حتي کساني که با خودخواهي خود را از اين منبع سرشار انرژي محروم مي کنند، از اين خاصيت هويج براي تزيين غذا و خوراک خود استفاده مي برند. پس تعجب آور نيست اگر بگوييم ماليدن آب هويج به پوست صورت باعث روشني و جلاي پوست مي شود.

هويج از معدود گياهاني است که حاوي مقادير زيادي ويتامين A، B، C،D و E است، چرا که اين همه ويتامين در گياهان کمي به صورت يک جا يافت مي شود.

علاوه بر اين، وجود مقادير قابل توجهي استروژن گياهي، اين ريشه مغذي را در رديف ارزشمند ترين گياهان خوراکي قرار داده است و باعث شده بسياري از شرکت هاي توليد فرآورده هاي آرايشي-بهداشتي، از عصاره هويج براي تهيه کرم هاي مغذي پوست بهره ببرند. اين لوسيون ها از ترکيب عصاره روغني هويج، روغن آفتاب گردان، روغن جوانه گندم و روغن فندق تهيه شده و براي تأمين سلامتي و طراوات لايه هاي سطحي پوست به کار مي روند. ماهيت گياهي اين روغن ها باعث شده فرد بدون هيچ گونه نگراني اين روغن ها را در نقاط مختلف و حساس بدن مثل پوست صورت، اطراف چشم ها، پلک ها و گردن استفاده نمايد.

آب هويج نيز باعث روشني و شفافيت پوست مي شود. افرادي که پوست چربي دارند و مرتب بايد پوست شان را با صابون بشويند، از شستن صورت شان با آب هويج بيشترين استفاده را مي برند.

بر طبق تحقيقات به عمل آمده از سوي آقاي Binet""، هويج حاوي مقادير زيادي استروژن گياهي است که در هنگام مصرف موضعي بر روي پوست مي تواند اثرات يک داروي هورموني را داشته باشد.

ماسک هويج براي پوست هاي خشک و حساس:

مواد لازم:

هويج متوسط     دو عدد

برگ گل ختمي   يک مشت

زرده تخم مرغ     يک عدد

هويج را خوب شسته و رنده کنيد. برگ هاي گل ختمي را کوبيده و خوب له کنيد و آنگاه به هويج رنده شده بيفزاييد. زرده تخم مرغ را آن قدر بزنيد تا کف کند و سپس داخل مخلوط بريزيد. حال اين مواد را آن قدر با همزن بزنيد تا حالت خميري و يک دستي پيدا کند.

ماسک هويج حاضر است. امتحان کنيد.

هويج، رنگ نارنجي خود را مديون مقادير زيادي بتاکاروتن است که در بافت خود ذخيره کرده است. همان گونه که مي دانيد بتاکاروتن پيش ساز ويتامين A در بدن است. فوايد متنوع ويتامين A براي پوست و دفع بيماري ها از آن بر کسي پوشيده نيست.

برگ گل ختمي نيز باعث جلوگيري از قرمزي پوست مي شود. زرده تخم مرغ و آب هويج نيز به تنهايي براي پوست هاي خشک مناسب هستند.

استفاده از اين ماسک به مدت 20 دقيقه بر روي پوست هم باعث تقويت پوست شما مي شود و هم خشکي و قرمزي پوست شما را تا حد زيادي برطرف مي کند.

روش ماسک گذاري

پيش از گذاشتن ماسک، پوست را پاک کنيد. براي پاک سازي عميق پوست از بُخور گياهي استفاده کنيد.

يادتان باشد ماسک را هر بار به اندازه مصرف درست کنيد، زيرا اگر براي دفعه بعد نگه داريد، خراب مي شود. اگر ماسک را بيش از اندازه درست کرده ايد، مي توانيد مقدار اضافي آن را روي پوست بدن بگذاريد، زيرا ماسک هاي صورت، براي پوست بدن هم مفيد هستند.

نکته مهم ديگر اين که هرگز ماسک را زير چشم يا روي پلک آن نزنيد و اطراف چشم را از بالاي ابرو تا زير چشم به صورت دو دايره خالي ماسک نگذاريد.

موضوعات: همه, سلامتی  لینک ثابت



[چهارشنبه 1393-07-02] [ 08:18:00 ب.ظ ]