گزیده سخنان مقام معظم رهبری (1)

 

آزاد اندیشی، شعاری مظلوم

لازم است در عرصه فرهنگ نقطه تعادل میان مرزشکنی و تحجر بعنوان آزاداندیشی صحیح مشخص و ترویج شود; همانگونه که در  عرصه سیاسی نیز باید از افراط و تفریط یعنی هرج و مرج و دیکتاتوری اجتناب گردد .

تفاوت اصولگرایی با تحجر

× اصولگرایی به معنای قبول اصول مستدل و منطقی و پایبند بودن به آنها است که امکان حرکت و پویایی را به وجود می آورد، در  حالی که تحجر به معنای حمایت جاهلانه از باورهای غیرمستدل است که مانع از نوآوری و حرکت صحیح می شود .

× البته تحجر فقط در مسائل دینی وجود ندارد بلکه تحجر سیاسی و جناحی حتی با ظاهر روشنفکری نیز همانند تحجر دینی  خطرات و آثار سوء فراوانی دارد . (1)

وظایف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

× این مرکز حساس و عظیم باید با شناسایی، تولید و مدیریت پیامهای مورد نیاز مردم و جامعه، نقش رسانه ای خود را کاملتر ایفا  نماید .

× مراکز قدرت طلب اقتصادی و سیاسی دنیا، برای تولید پیامهای مورد نظر خود، جهت دادن به افکار عمومی جهان و تسخیر  اذهان ملتها سرمایه گذاریهای عظیمی کرده اند که انقلاب اسلامی و ملت ایران جزو اهداف اصلی آنان بشمار می روند و مقابله با این  هجوم خبری رسانه ای وظایف بسیار سنگینی را بر دوش صداوسیما می گذارد .

× فرهنگ عدالت طلبی باید بطور کامل در جامعه رواج یابد تا مردم آنرا در همه ابعاد زندگی خود احساس و رعایت کنند و  بگونه ای نشود که افرادی که از طریق تخلف از قانون و بی عدالتی میلیاردها تومان ثروت نامشروع جمع کرده اند از مردم و کشور  طلبکار شوند .

× صدا و سیما همچنین باید حاکمیت مراکز سرمایه داری صهیونیستی بر رسانه های گروهی جهان را برای مردم تبیین نماید و  ابعاد مختلف دیکتاتوری پنهان پول و شهوت را که بر جهان حکمفرمایی می کند، به شیوه های مناسب و هنرمندانه برای افکار  عمومی بازگو کند .

× صدا و سیما باید برخورد با عوامل داخلی و خارجی ایجاد ناامنی، استقرار عدالت، لزوم تربیت معنوی جامعه و تلاش برای رفاه و  آبادی و پیشرفت علمی را بعنوان مطالبات حقیقی مردم از حکومت مطرح کند تا مردم بدانند حکومت در برابر آنها چه وظایفی  دارد .

× ایجاد حساسیت در مورد تلاش دشمنان برای بوجود آوردن هرج و مرج در کشور، حفظ هویت دینی و انقلابی، افشای تهدیدات  دشمنان، تقویت روحیه مسئولیت شناسی، مشخص کردن دشمن اصلی و نفی دشمنان موهوم، توسعه تفاهم اجتماعی، ایجاد  امنیت روحی در مردم و امیدوار کردن جامعه نسبت به آینده از دیگر پیامهای مورد نیاز افکار عمومی است که صداوسیما باید به  این نیازهای جامعه پاسخ دهد . (2)

وظائف وزارت اطلاعات

× ممکن است فعالیتهای اقتصادی و یا فرهنگی، در ظاهر ارتباطی با این وزارتخانه نداشته باشد اما در واقع وزارت اطلاعات باید  در تمام زمینه هایی که دشمن اهداف گوناگون خود را تعقیب می کند، فعال باشد و با کشف و شناخت روشهای پیچیده سیاسی،  اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دشمنان، در مقابل آنها بایستد .

× دستگاه اطلاعاتی کشور باید طرحها و نقشه های دشمن را در تمامی عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خنثی  کند .

× وزارت اطلاعات باید از تاثیرپذیری از جناحها و احزاب سیاسی کاملا پرهیز کند .

× تمامی مسئولان، رده ها و عناصر وزارت اطلاعات باید با هوشیاری کامل، تعمیق ارتباط با پروردگار و دوری از هرگونه انحراف و  فساد، راه تحقق هدف دشمن را سد کنند . (3)

موج استعمار و آسیب دیدگی مسلمانان در قرن اخیر

× کشورهای اسلامی در یک قرن اخیر ضایعات جبران ناپذیری راتحمل کرده اند . موج استعمار و کشورگشایی غربیان، بیشترین  آسیب را به ملتهای مسلمان زد که ثروتها و منابع مادیشان، آنان را آماج تهاجمهای همه جانبه دول استعمارگر ساخته بود .

حاصل این دست اندازیها برای مسلمانان، اسارت سیاسی و اقتصادی و عقب افتادگی علمی و مادی بود، و برای استعمارگران،  بهره مندی از منابع مادی و انسانی مسلمین و افزودن بر ثروت و قدرت خود از راه غصب و ظلم و جنگ افروزی و خشونت .

مردمسالاری حقیقی

اسلام دین آزادی و عدالت و حقجویی است . مردمسالاری حقیقی همان مردم سالاری دینی است که با پشتوانه ایمان و مسئولیت  دینی مطرح می شود و همانطور که در ایران اسلامی مشهود است بسیار مطمئن تر و صادقانه تر و مردمی تر از دموکراسی امثال  آمریکا عمل می کند .

دموکراسی ای که آمریکائیها ادعا می کنند به مردم کشورهای اسلامی و عربی خواهند داد به اندازه گلوله و بمب و موشکشان  خسارتبار است .

دشمن حتی اگر دانه خرمایی هم به ما بدهد نمی توان مطمئن بود که آن را انباشته از زهری کشنده نکرده باشد . امت اسلامی در  آفریقا و خاورمیانه و غرب آسیا این را بارها و حتی در همین سالهای اخیر آزموده اند . (4)

پی نوشت ها:

1) جمهوری اسلامی، 19/11/1381 .

2) همان، 16/11/1381 .

3) همان، 30/10/1381 .

4) همان، 21/11/1381 .

موضوعات: سخنان مقام معظم رهبری  لینک ثابت



[جمعه 1394-09-13] [ 07:22:00 ب.ظ ]