2- معمولا بیشتر افراد طعم سبزی‌های بخارپز را دوست ندارند، اما می‌توانید با افزودن کمی ‌روغن کنجد و سرکه بالزامیک به سبزی‌های بخارپز، طعمی ‌مطلوب به آنها بدهید، البته کمی‌تفت دادن این سبزی‌ها طعم بهتری به آنها خواهد داد.

 

3- طعم دهنده‌هایی نظیر پودر سیر، فلفل سیاه و مقدار بسیار کمی ‌نمک می‌تواند سبزی‌های شما را خوش طعم کند.

 

4- افزودن کمی روغن زیتون یا روغن کنجد به سبزی‌های پخته هم می‌تواند طعم فوق‌العاده‌ای به آنها ببخشد.

 

5- هرگز به سبزی‌هایی که قرار است پخته شوند، آبلیمو یا سرکه اضافه نکنید. این کار باعث تلخ و بدبو شدن آنها می‌شود.

 

شما می‌توانید آبلیمو و سرکه را بعد از پخت به سبزی‌ها اضافه کنید.

6- برای اینکه ویتامین‌ها، شکل و بافت سبزی‌ها از دست نروند و بی‌طعم نشوند، بهتر است به جای آبپز کردن یا جوشاندن آنها، از روش بخارپز استفاده کنید.

 

7- ذرت، نخودفرنگی، باقلا و لوبیاسبز را بلافاصله بعد از پخت از داخل ظرف خارج کنید تا پوست رویی آنها جدا نشود و ظاهر زشتی پیدا نکنند. در ضمن، افزودن کمی‌ کره، نمک و آویشن می‌تواند طعم این سبزی‌ها را بسیار مطلوب‌تر کند.

 

8- اضافه کردن کمی‌ نمک، گردوی آسیاب شده، کره و پونه خشک به سیب‌زمینی پخته شده، طعم فوق‌العاده جدیدی را به این خوراکی مفید می‌دهد.

9- پختن ساقه کرفس، کنگر و براکلی با آب مرغ یا آب گوشت کم چربی باعث خوش طعم شدن این سبزی‌ها می‌شود، البته به شرطی که زیاد حرارت نبینند و بعد از پخت هم کمی ‌سرکه بالزامیک به آنها اضافه شود!

خوش طعم کردن سویا

 با اینکه سویا جایگزین مناسبی برای گوشت است و از لحاظ غذایی هم بسیار مفید و با ارزش است، اما بیشتر خانواده‌ها طعم و مزه آن را نمی‌پسندند.

 

برای خوشمزه کردن سویا به نکات زیر دقت کنید:

1- ابتدا سویا را در مقدار لازم آب گرم خیس کنید و یکی دو بار آب آن را عوض کنید. وقتی سویا نرم شد، آن را در صافی بریزید تا آب آن کاملا گرفته شود. سپس در ظرفی پیاز رنده شده را سرخ کنید و به آن ادویه، نمک و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. حالا سویا را داخل آن بریزید و تفت دهید. در این مرحله 2 قاشق غذاخوری آبغوره را نیز به مواد اضافه کنید. اندکی صبر کرده و یک استکان آب به این مخلوط اضافه کنید. درب ظرف را بگذارید تا با حرارت ملایم به مدت 5دقیقه بپزد. حالا سویای شما مزه‌دار شده است. این را می‌توانید به ماکارونی یا خوراک می‌توانید اضافه کنید.

 

2- علاوه بر روش فوق می‌توان پروتئین سویا را با مایعی تشکیل شده از سس گوجه فرنگی و شیر مخلوط کرده که طعم بهتری پیدا کند و سپس آن‌ را با مقداری گوشت مخلوط نمود.

 

3- در همبرگر، کوفته، سس اسپاگتی و ماکارونی یا لازانیا، می‌توان نیمی ‌از گوشت مصرفی را با پروتئین سویا جایگزین کرد.

خوش طعم کردن شامی

 اگر مقداری از برنج مهمانی شب گذشته تان باقیمانده است، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید یک لیوان برنج پخته را خوب بکوبید و با کمی‌گوشت چرخکرده و پیاز رنده شده آن را مخلوط کنید و پس از افزودن ادویه و سبزی‌های معطر، یک شامی ‌بسیار خوشمزه سر میز غذا سرو کنید.

خوش طعم کردن نودل

 نودل یکی از غذاهای مورد علاقه بسیاری از بچه‌های بدغذا است. شما می‌توانید به سادگی ارزش تغذیه‌ای آن را با افزودن کمی ‌کنجد بودار و پختن آن در آب مرغ یا آب گوشت کم چربی بالا ببرید و با این کار طعم بهتری هم به آن بدهید.

خوش طعم کردن کتلت

 برای متفاوت شدن طعم کتلت می‌توانید به جای پیاز رنده شده، از آب سیب غلیظ در تهیه مواد اولیه آن کمک بگیرید. افزودن کمی ‌نان خشک خرد شده به مواد اولیه کتلت می‌تواند شلی حاصل از افزودن آب سیب را نیز برطرف کند.

موضوعات: آشپزی ( نکته ها )  لینک ثابت



[سه شنبه 1394-07-07] [ 10:12:00 ق.ظ ]