مهمان کربلا
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   






موضوعات

  • همه
  • همه
  • سفارش های بزرگان
  • داستان های کوتاه
  • نکته های ناب قرانی
  • عفاف و حجاب
  • ظهور
  • اطلاعات عمومی
  • به یاد شهدا ...
  • نماز
  • تربیت فرزند شیعه
  • فرزند پروری
  • سلامتی
  • شهدای و ایثار گران حوزوی
  • بزرگان حوزه
  • شعر
  • شناخت اهل بیت
  • طب سنتی
  • آشپزی ( کیک )
  • طنز
  • غدیر
  • عکس و حرف
  • اﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ و ﻋﺎﺷﻮﺭا
  • ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ ﺳﺎﻟﻢ
  • جوان و جوانی
  • ﺯﻧﺎﻥ و ﻛﺮﺑﻼ
  • ﻭﻻﻳﺖ ﭘﺬﻳﺮﻱ ﺩﺭ ﻋﺎﺷﻮﺭا
  • خداوندا
  • زندگینامه
  • احکام بانوان
  • متن ادبی
  • آشپزی ( انواع غذا )
  • آشپزی ( نکته ها )
  • کلیپ
  • دانلود
  • همسرداری
  • آشپزی ( نوشیدنی ها )
  • آشپزی ( نوشیدنی ها )
  • رمضان
  • آشپزی ( آش ها)
  • عروسک بافی
  • مناسبت ها
  • لبخند های پشت خاکریز
  • معرفی کتاب
  • حدیث
  • احادیث
  • احادیث اخلاقی
  • ائمه اطهار
  • آشپزی
  • سوپ ها
  • ماه محرم
  • دهه چهارم
  • عدل الهی
  • نشانه های مؤمن چیست ؟
  • سخنان مقام معظم رهبری
  • جنگ نرم
  • رشد و خود سازی
  • داروخانه معنوی
  • متفرقه دینی
  • کودک و سیسمونی


  • شهریور 1393
    شن یک دو سه چهار پنج جم
     << < جاری> >>
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31        




    آخرین مطاب






    آمار

  • امروز: 56
  • دیروز: 174
  • 7 روز قبل: 3240
  • 1 ماه قبل: 6658
  • کل بازدیدها: 452127




  • خبرنامه





    کاربران آنلاین

  • zahir




  • لبخند های پشت خاکریز

    مهدویت امام زمان (عج)



    بازی های دفاع مقدس

    مهدویت امام زمان (عج)



    کرامات و داستان های ائمه اطهار

    آیه قرآن



    دانشنامه امام علی

    آیه قرآن



    اولین های دفاع مقدس

    وصیت شهدا



    جستجو





    ذکر ایام هفته

    ذکر روزهای هفته



    وصیت نامه موضوعی شهدا

    وصیت شهدا



    روز شمار غیبت





    معرفی صفحه وبلاگ به یک دوست






    بازی تمرکز حواس





    جستجو

    Google

    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت




    رتبه



      امام ما چگونه بود ؟؟   ...

    امام ما چگونه بود؟

    روز بعد از فرار شاه در نوفلوشاتو امام چند صد خبرنگار را ترک کردند!

    .

    .

    نماز اول وقت از خصوصیات بارز امام بود

    .

    روزی دکتر به امام گفت:حركت شما به فتوای طبی من حرام است . خوابیده نماز بخوانید. ایشان نماز را خوابیده بجا آوردند.

    .

    .

    احترام از خصوصیات بارز امام بود

    .

    امام در مراسم تدفین به ندرت شركت میکرد. روش حضور ایشان چنان بود كه پنج دقیقه پیش از تشییع جنازه حاضر می شد و بعد از آن در حالی كه حدود بیست یا سی متر را به همراه جنازه حركت می كرد به آرامی خارج می شد و به خانه باز می گشت . او در مراسم تشییع فرزندش آقا مصطفی نیز چنین كرد!

    .

    .

    .

    صبر از خصوصیات بارز امام بود

    .

    روزی امام گردنبند خانم مسیحی ایتالیایی را که به وی بخشیده بود به دختر مفقودالاثری بخشید تا وی را خوشحال کند!

    .

    .

    مهربانی از خصوصیات بارز امام بود!

    .

    امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند!

    .

    .

    شجاعت از خصوصیات بارز امام بود

    موضوعات: همه, سفارش های بزرگان  لینک ثابت



    [دوشنبه 1393-06-31] [ 01:58:00 ب.ظ ]





      سخنی زیبا از ایت الله بهجت   ...

    آیت الله بهجت:

     

    شب که انسان مي خوابد، ملائکه موکل بر انسان او را براي نماز بيدار مي کنند.

    و بعد چون انسان اعتنا نمي کند و دوباره مي خوابد باز او را بيدار مي کنند.

    دوباره مي خوابد، باز او را بيدار مي کنند…

     

    اين بيداري ها از روي مصادفه و اتفاق نيست،

    بلکه بيداري هاي ملکوتي است که به وسيله فرشتگان انجام مي گيرد.

     

    اگر انسان استفاده کرد و برخاست، آنها تقويت و تاييد مي کنند، و روحانيت مي دهند.

    وگرنه متأثر مي شوند و کسل بر مي گردند..

     

    اگر از خواب برخاستيد آن ملائکه را که نمي بينيد، اقلاً به آنها سلام کنيد و تشکر نماييد!

     

    “در خلوت عارفان” – ص 108

    موضوعات: همه, سفارش های بزرگان  لینک ثابت



     [ 12:09:00 ب.ظ ]





      سزای ترک نماز   ...

    ترک کردن نماز حرام است ولی فکر نمیکردم که سزایی به این اندازه داشته باشد.

     

     

     

     

    رسول الله “صلی الله علیه وسلم” میفرماید:

    ((بلّغوا عنى ولو آیةٍ))

     

    ((ابلاغ کنید از من حتی اگر که یک آیه باشد))

     

    یعنی رسالت من را تبلیغ کنید اگرچه که یک آیه باشد

     

    رسول الله “صلی الله علیه وآله و سلم” میفرماید:

     

    هرکس در نماز سهل انگاری کند خداوند پانزده سزا به او خواهد داد، شش تا در دنیا سه تا در هنگام مرگ، سه تا در قبر و سه تا هنگام خروج از قبر.

     

    شش تای دنیا:

     

    ۱خدا برکت از عمرش میگیرد.

    ۲خدا سیمای صالحان از صورتش می زداید.

     

    ۳در هیچ کاری از خدا اجر و پاداش نمی گیرد.

     

    ۴دعایش به آسمان بالا نمی رود.

     

    ۵ذلیل مردم در دنیا می شود.

     

    ۶هیچ چیزی از دعای مومنان نصیبش نمی شود.

     

    و اما سه تای هنگام مرگ :

     

    ۱ذلیل و خوار میمیرد.

    ۲گرسنه میمیرد.

    ۳تشنه میمیرد،اگر به او تمام آب دریاها را بدهند.

     

    اما سه تای قبر:

     

    ۱خدا قبرش را بر او تنگ می کند او را فشار می دهد تا که دنده هایش از هم بیرون برود.

    ۲خدا آتشی سرخ بر قبرش می افشاند.

    ۳خدا ماری بر او مسلط می کند که نامش الاقرع (در هم کوبنده) است.

     

    ✅ اما سه تای روز قیامت:

     

    ۱خدا کسی به او مسلط می کند که با صورت اورا به جهنم می کشاند.

     

    ۲خدا با نظر غضبناک به صورتش نگاه می کند تا اینکه گوشت صورتش بریزد.

     

    ۳خدا حسابش را شدید می کند و او را به جهنم روانه می کند و بدترین قرار گاه برای کسی که نماز را ترک کند و هیچ نوری در صورتش باقی نمیماند .

     

    - هرکس نماز ظهر را ترک کند در روزیش برکت وجود ندارد.

     

    - هر کس نماز عصر را ترک کند در جسمش قوت وجود ندارد.

    - هرکس نماز مغرب را ترک کند در اولادش ثمری وجود ندارد.

     

    -هرکس نماز عشاء را ترک کند در خوابش راحتی وجود ندارد

    موضوعات: همه, نماز  لینک ثابت



     [ 12:02:00 ب.ظ ]





      پستی که شبکه العالم در فیسبوک گذاشته ...   ...

    :

    :

    :

    :

    :

    :

    :

    پستى كه شبكه العالم تو فیسبوک زده و کلی هم استقبال شده (14هزارلایک و 1500ریشیر) و در فضاى مجازى جهان عرب خيلى بازنشر شد:

     

    تیتر مطلب اینه:

    مابين الخامنئي وبين حكامنا الأعراب….

    تفاوت میان خامنه ای و حکام عربی ما

     

    في دولنا العربية،يختفي الزعيم فجأة،فتظهر الإشاعات..(مات/عزل/مرض) ؟؟!.

    در دولت های عربی، بیماری حکمرانان مخفی میشه و بعدش شایعات زیادی که شکل میگیره که مرده یا عزل شده یا مریضه یا …؟

    فيظهر بيان صحافي بعد ساعات،بعد أيام ربما،يقال فيه أن الزعيم (ذهب في رحلة خاصة للخارج) !!

    بعد چند روز یا چند ساعت، رسانه ها میزنن که حاکم سفری به خارج از کشور داشته

    وإذا تكرموا أكثر فيقولوا:لقد ذهب لإجراء بعض الفحوصات الروتينية .!

    و اگر لطف بیشتری کنند میگویند که برای انجام بعضی کارهای روتین و معمولی رفته اند

    وإن زادوا في تكرمهم،فيصرحوا:لقد سافر في رحلة علاجية،رحلة نقاهة.!

    و اگر باز هم بخواهند لطف کنند صراحت بیشتری به خرج میدهند و میگویند: سفر درمانی بوده

    بعد ذلك،لا يتم إخبارنا،ماهو المرض،ماهي خطورته،ماهي نتيجة العلاج،ولا نرى صورة الرئيس ولا في أي مستشفى

    و بعد از آن دیگر معلوم نیست بیماری چه بوده و در کدام بیمارستان بوده و نتیجه علاج آن چه شده و دیگر کسی او را نمیبیند و …

    لأن ذلك (سر وشأن خاص)،محرم على المواطن العربي معرفته !

    چرا که اینا اسراری است که بر شهروندان عرب حرام است!

     

    لكن ذاك الزعيم،غير العربي،قبل أن يتوجه للمستشفى منذ يوم،خرج لمراسل تلفزيون بلده،وصرح :

    اما این حاکم غیر عربی، یکروز قبل از رفتن به بیمارستان، با خبرنگار رسانه ی کشورش مصاحبه میکند و میگوید:

    “نعم،سوف أتوجه للمستشفى الآن لإجراء عملية جراحية،العملية ستكون بسيطة إن شاء الله،

    بله! الان دارم به بیمارستان میروم برای انجام عملیات جراحی که ان‌شاءالله بدون مشکل خواهد بود

    ولا داعي لأن تقلقوا،لكن ذلك لا يمنع أن ألتمس منكم الدعاء".

    و جای نگرانی نیست؛ البته این مانع آن نیست که از شما التماس دعا نداشته باشم

     

    بعد ذلك،إنتشرت الأخبار،خفقت القلوب إنتظارا لنتيجة عملية القائد،يريدون شيئا ملموسا يطمئنهم عليه

    بعد از آن، اخبار منتشر میشود و دل ها با شنیدن نتیجه ی عمل جراحی آرام میشود؛ اما باز هم نیاز است که چیز دیگری منتشر شود تا اطمینان بیشتری به دست آید

    فإنبرى الرئيس روحاني للمهمة،وتوجه هو شخصيا للمستشفى في (طهران)،لقائده المريض،ليسلم عليه شخصيا،ويقبله،وهو فوق سريره،ويسأله عن نتيجة الجراحة،ويطمأن عليه،لكي يطمئن الرئيس الشعب بدوره.

    پس رئیس جمهور برای این کار مامور میشود و شخصا به بیمارستان میرود و (باقی قضایا)

    فما كان من هذا الذي فوق سريره إلا ان إستقبل الرئيس بإبتسامته المعهودة،مرحبا به،شاكرا له ولزيارته،ومخاطبا إياه ومعاتبا:"لماذا تعذب نفسك،لقد قلت لجنابكم لا داعي لتعذبوا نفسكم بالسفر من (مشهد) وتأتون إلي هنا".!!

    پس رهبر از روی تختش لبخند میزند و تشکر میکند و میگوید راضی نبودم که خود را به زحمت بیاندازید و از مشهد به اینجا بیایید

    وكل ذلك بالصوت والصورة،وفي (المستشفى الحكومي) كما أوصى هو,نعم في (مستشفى حكومي) وبجانب مرضى من عامة الشعب !!

    و صوت و فیلم همه ی اینها پخش میشود در یک بیمارستان دولتی و بیمارستان که عموم ملت میتوانند به آن رجوع کنند

    كما شدد على المسئولين بأن يعملوا على راحة المرضى في المستشفى،وضرورة أن لا يتسبب وجوده في إزعاج المرضى الذين معه في المستشفى !!.

    و در همه ی این حالات، تاکید میشود که نباید بیماران دیگر در آن بیمارستان به خاطر حضور او، اذیت شوند.

     

    لقد نجحت العملية،فحمدا لله على سلامتك،ودمت ذخرا،وفخرا لنا وللأمة الإسلامية،وللمستضعفين في العالم. بیماری تمام میشود و الخ

    هل رأيتم الفرق؟ نعم،هذا قائدي،نعم هذا فقيهي. إنه الإمام المسدد القائد المرشد..

    حالا فرق را دیدید؟ بله او رهبر و فقیه من است، امام برجسته و فرمانده ی راهنما

    او لنقل بصراحة: إنه المواطن الإيراني (علي الحسيني الخامنئي)…

    یا به عبارت روشن: او یک شهروند ایرانی است، علی حسینی خامنه ای

    موضوعات: همه, اطلاعات عمومی  لینک ثابت



     [ 11:58:00 ق.ظ ]





      نکاتی در رابطه با مراقبت از پوست ....   ...

    مراقبت از پوست

    گوناگونی و تنوع در انواع پوست به علت نژاد ( مانند : سیاه - سفید - زرد - قهوه ای ) و به علت ارث و محیط ( پوست خشک - چرب - معمولی و مخلوط ) نیاز به مراقبت های گوناگون دارد.

    انواع لباس هایی که در آنها نایلون، چرم و غیره- به جز پوشاک نخی- استفاده شده باشد می تواند در افراد مستعد ایجاد حساسیت کند ؛ در این افراد ضایعات بیشتر در نواحی که بیشتر با لباس در تماسند دیده می شود

    توضیحی در رابطه با انواع پوست

    پوست ها بسته به ترشحات طبیعی و مرطوب کنندگی خود به 4 دسته تقسیم می شوند :

    پوســت چــرب :

    این نوع پوست در بین نوجـوانان و جــوانان شـایع است. در این نوع پوست ترشحات غــدد چــربی زیاد می باشد. افزایش ترشحات غـدد چربی به ارث و فعالیت هورمون های جنسی مربوط می شود.

    پوســـت خشــک :

    در افراد با سنین بالاتر، این نوع پوست شایع است. به دلیل کاهش ترشحات چربی و عدم فعالیت مرطوب کننده طبیعی پوست ، این حالت از پوست دیده می شود.

    پوسـت طبیعی و نرمال : ترشحات چربی و فعالیت مرطوب کننده پوست در حد طبیعی است.

    پوســت مخلوط :

    ترشحات چربی و مرطوب کنندگی در ناحیه ای از پوست با ناحیه دیگر فرق می کند. مثلاً : در روی گونه خشک ، و در کنار بینی چرب است .

    بسته به نوع پوست، بهترین مراقبت های روزانه شامل :

    1) انتخاب محصولات آرایشی و بهداشتی با در نظر گرفتن نوع پوست .

    2) پاک کردن صورت از آلــودگــی های محـیطی و ترشحـات پوســتی ( عرق - چربی ) و پوسـته ریزی طبیعی پوست.

    3 ) استفاده از مرطوب کننده جهت اصلاح و کمک به مرطوب کننده طبیعی پوست .

    4 ) محــافظت پوســت از نور خــورشید جهــت حـذف رسیدن اشعه ماوراء بنفش به پوست توسط ضدآفتاب مکانیکی و یا شیمیایی

    5 ) درمان هر نوع ناراحتی و ضایعات پوستی .

    حساسیت پوستی چیست؟

    هرگونه تغییری که در پوست افراد در تـماس با مـاده خاصی ایجاد شود را می توان ساده ترین تعریف برای این مسئله عنوان کرد.

    انواع و اقسام مواد که در محیط وجود دارند و انسان روزانه با آنها در تماس است می تواند در افراد خاص ، که از نظر ژنتیکی زمینه مساعد دارند ایجاد حساسیت کند .

     

    شایعترین حساسیت زاها شامل :

    ? ) گـرده گـیاهان ( با گرده افـشانـی گــیاهان در فـصل بهار ، این نوع حساسـیت بیشــتر دیده می شود که می تواند همراه با عطسه و آبریزش از بینی  و ریزش اشک باشد ).

    ? ) پوشاک و پوشیدنی ها ( انواع لباس هایی که در آنها نایلون، چرم و غیره- به جز پوشاک نخی- استفاده شده باشد می تواند در افراد مستعد ایجاد حساسیت کند ؛ در این افراد ضایعات بیشتر در نواحی که بیشتر با لباس در تماسند دیده می شود)

    ? ) غذاها ( از جمله : غذاهای دریایی ، گوجه  ، بادمجان و خوراکی هایی که مواد رنگی در آن استفاده شده است و… )

    ? ) تنقلات

    5) نیکل:

    این فلز، در انواع فلزات ناخالص و خاک دیده می شود و شایعترین علت حساسیت از بین حساسیت زاهاست (افرادی که به این فلز حساسیت دارند با در دست کردن ساعت هایی که بند آنها فلزی است و یا عایق پشت ساعت پاک شده باشد، پوشیدن جواهرات بدلی و طلا با عیار پایین ، دچار ضایعات پوستی در ناحیه تماس می شوند )

    ? ) عوامل دیگر

    موارد زیادی در محـیط وجود دارند که باعث حساسـیت پوستــی می شوند و ذکر تـمام آنها مقدور نیست. البـته ذکر این نکته الـزامی است که موارد گفـته شده فقـط در افراد مستعد ایـجاد حـساسـیت می کنند.

    روزنه پوستی چیست؟

    روزنه یا همان منافذ پوستـی در حقیقت محل خـروج چربـی از غدد چربی است. در افرادی که تا حدودی این غدد فعال می باشند و پوست چـربی دارند این منافذ دیده می شود ( در همه افراد این منافذ وجود دارد ). نبایـد هـیچـوقـت به فکر بستن این منافـذ بود، چـون با بستن این منافـذ، محـل خـروجی این غـدد بسـته می شـود و جـوش صورت ایجاد می شود. روش هایی وجود دارد که می توان این منافذ را غیرقابل دید کرد تا دیده نشوند. وقــتی ترشحات چــربی در این منافــذ وجود داشته باشند به علت اکسیده شدن، مواد چربی در این منافذ به رنگ تیره دیده می شوند. راحــت ترین روش این است که این ترشحـات چــربی را با شستشو از بین برد. شستشوی مکرر با صابون های ضد جوش به این امر کمک می کند .

    روش دیگر:

    با استفاده از کرم و ژل های حاوی AHA است که مقداری لایه برداری می کنند و لوسیون و کرم ترتینوئین (که نیاز به تجویز پزشک دارند). می توان با این کار این منافـذ را غـیرقابل رؤیـت کرد. روش های دیگری نیز وجود دارد که احتیاج به پزشک مجرب دارد و در اینجا از ذکر آنها خودداری می کنیم.

    موضوعات: همه, سلامتی  لینک ثابت



     [ 11:25:00 ق.ظ ]





      رفع برافروختگی پوست ...   ...

    رفع برافروختگی پوست

     

    مواد مورد نیاز:

    آرد یولاف (جود دوسر):                 یک قاشق سوپ خوری

    اسانس روغنی بابونه:                  2 قطره

    آب گرم:                                      چهار قاشق سوپ خوری

    طرز استفاده:

    * آرد یولاف و آب گرم را با هم مخلوط کنید و چند دقیقه صبر نمایید تا فرم بگیرد.

    * سپس اسانس روغنی بابونه را اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا مخلوط شود.

    * تکه ای پارچه وال را در این خمیر قرار دهید و به ملایمت روی پوست صورت بگذارید و این عمل را چندین بار تکرار کنید.

     

    * در پایان تکه پارچه را از روی پوست صورت بردارید و به مدت 15 دقیقه استراحت کنید و ضمن آبکشی صورت با آب سرد، هر گونه بقایای خمیر یولاف را از آن پاک نمایید.

    * پوست صورت و گردن را به آرامی با حوله خشک کنید.

    موارد مصرف:

    این فرآورده برای اشخاصی که پوست صورت حساسی دارند و به سهولت برافروخته می شوند و یا در هوای سرد دچار تحریک می گردند؛ بسیار مفید است.

    ماهنامه دنیای سلامت-

    موضوعات: همه, سلامتی  لینک ثابت



     [ 11:23:00 ق.ظ ]





      فواید خیار برای چشم و پوست   ...

    فواید خیار برای چشم و پوست

     

    گزافه‌ گویی نیست اگر خیار را به عنوان یک عصای جادویی برای درمان انواع مشکلات پوستی معرفی کرد.

    پوست، علاوه بر زیبایی از ورود هرگونه آسیبی به اعضای داخلی و خارجی بدن محافظت  می کند.

    حدود 90 درصد از وزن خیار را آب تشکیل می دهد و به این خاطر به عنوان یک خنک کننده به کار می رود.

    خیار برای چشم

    خیار به کاهش تورم دور چشم و نیز حلقه‌ های تیره ی زیر چشم کمک می‌ کند و در اکثر نقاط دنیا مردم از این نوع درمان به صورت وسیعی استفاده می کنند.

    شما می توانید از خیار به عنوان یک دستمال بسیار شگفت انگیز و طبیعی برای رفع ‌‌پُف ‌کردگی دور چشم‌ ها و خستگی آن ها همراه با آرامش کامل استفاده کنید.

    این دستمال های طبیعی پس از یک روز سخت کاری واقعا معجزه می‌ کنند.

    خیار برای پوست

    اگر پوستی شاداب می‌ خواهید، خیار راه حل شما است. چون خیار و پوست سطح یکسانی از هیدروژن را تقسیم می ‌کنند، پوشش کل نواحی تحت درمان برای خیار راحت تر است و به این ترتیب پوست شما نرم و لطیف تر از هر زمانی می ‌شود و به آرامش می ‌رسید.

    از آب خیار نیز می توانید برای بهبود پوست تان استفاده کنید.

    به خاطر اثرات خنک کننده خیار، می ‌توان از آن به عنوان عصای جادویی برای درمان تمام مشکلات پوستی استفاده کرد و به‌‌‌ خاطرخاصیت پاک کننده اش پوست را بسیار نرم و لطیف می کند.

     

    برای داشتن پوستی شاداب، نرم و شفاف می توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

    4 تا 5 عدد برگ نعنا را خرد کنید.

    خیار را پوست کنده، تخم‌ های آن را خارج و آن را رنده کنید.

    برگ‌ های نعنا را به خیار اضافه کنید.

    سفیده ی یک تخم مرغ را جداگانه هم بزنید و بعد به مخلوط خیار و نعنا اضافه کنید.

    این ترکیب را به مدت 20 دقیقه روی صورت خود بگذارید سپس با آب بشویید و با دستمال خشک کنید.

    موضوعات: همه, سلامتی  لینک ثابت



     [ 11:22:00 ق.ظ ]





      آیا میدانید ؟؟؟   ...

    موضوعات: همه, اطلاعات عمومی  لینک ثابت



     [ 11:19:00 ق.ظ ]





      صورت زیبای ظاهر هیچ نیست ..‌‌   ...

    “برگرفته از يک داستان خارجي”

    دختر دانش‌آموزي صورت زشتي داشت. دندان‌هايي نامتناسب با گونه‌هايش، موهاي کم پشت و رنگ چهره‌اي تيره‌…

    روز اولي که به مدرسه جديد آمد، هيچ دختري حاضر نبود کنار او بنشيندنقطه مقابل او دختر زيبارو و پولداري بود که مورد توجه همه قرار داشت او در همان روز اول مقابل تازه وارد ايستاد و از او پرسيد:

    “ميدوني زشت‌ترين دختر اين کلاسي‌؟”

    يک دفعه کلاس از خنده ترکيد…

    بعضي‌ها هم اغراق‌آميزتر مي‌خنديدند‌! اما تازه وارد با نگاهي مملو از مهرباني و عشق در جوابش جمله‌اي گفت که موجب شد در همان روز اول، احترام ويژه‌اي در ميان همه و از جمله من پيدا کند‌:

    “اما بر عکس من، تو بسيار زيبا و جذاب هستي…”

    او با همين يک جمله نشان داد که قابل اطمينان‌ترين فردي است که مي‌توان به او اعتماد کرد و لذا *کار به جايي رسيد که براي اردوي آخر هفته همه مي‌خواستند با او هم گروه باشند‌.

    او براي هر کسي نام مناسبي انتخاب کرده بودبه يکي مي‌گفت چشم عسلي و به يکي ابرو کماني *و…. به يکي از دبيران، لقب خوش‌اخلاق‌ترين معلم دنيا و به مستخدم مدرسه هم محبوب‌ترين ياور دانش‌آموزان را داده بود. آري ويژگي برجسته او در تعريف و تمجيد‌هايش از ديگران بود که واقعاً به حرف‌هايش ايمان داشت و دقيقاً به جنبه‌هاي مثبت فرد اشاره مي‌کرد. مثلاً به من مي‌گفت بزرگترين نويسنده دنيا و به خواهرم مي‌گفت بهترين آشپز دنيا! و حق هم داشت… *آشپزي خواهرم حرف نداشت و من از اين تعجب کرده بودم که او توي هفته اول چگونه اين را فهميده بود.

    سال‌ها بعد وقتي او به عنوان شهردار شهر کوچک ما انتخاب شده بود به ديدنش رفتم و بدون توجه *به صورت ظاهري‌اش احساس کردم شديداً به او علاقه‌مندم.

    پنج سال پيش وقتي براي خواستگاري‌اش رفتم، دليل علاقه‌ام را جذابيت سحر آميزش مي‌دانستم و او با همان سادگي و وقار هميشگي‌اش گفت:

    “براي ديدن جذابيت يک چيز، بايد قبل از آن جذاب بود!”

    در حال حاضر من از او يک دختر سه ساله دارم. دخترم بسيار زيباست و همه از زيبايي صورتش در حيرت‌اند…

    روزي مادرم از همسرم سؤال کرد که راز زيبايي دخترمان در چيست؟

    همسرم جواب داد: “من زيبايي چهره دخترم را مديون خانواده پدري او هستم.”

    و مادرم روز بعد نيمي از دارايي خانواده را به ما بخشيد…

     

    شکرستان

    موضوعات: همه  لینک ثابت



    [یکشنبه 1393-06-30] [ 11:02:00 ب.ظ ]





      نقش تغذیه در شادابی پوست   ...

    نقش تغذیه در شادابی پوست

    اگر می‌ خواهید پوستی جوان داشته باشید، خوردن آب را فراموش نکنید. با نوشیدن آب پوست خود را از درون آبرسانی می ‌کنیم و به حفظ خاصیت الاستیسیته ی پوست و انعطاف پذیری آن کمک می ‌نماییم و از خشک و شکننده شدن پوست جلوگیری می ‌کنیم.

     

    پرسش: متاسفانه اطراف چشمهایم کمی چروک شده و خیلی از این بابت ناراحت و نگرانم، چیکار کنم که این چروک ها از بین بروند؟

    آب و میوه وسبزیجات باید زیاد بخورید.

    ویتامین‌ های A، C و E(که خود نوعی آنتی اکسیدان هستند) و هم ‌چنین مواد آلی مانند روی و سلنیوم می‌ توانند با کاهش دادن رادیکال‌ های آزاد که برای پوست مضر می باشند، روند چروک پوست را به تاخیر بیندازند.

    برای داشتن پوستی جوان و سالم از تابش غیرمستقیم نور آفتاب دوری کرده و از مواد غذایی حاوی کاروتنوئیدها مانند طالبی، زردآلو، هویج، سیب ‌زمینی شیرین، اسفناج و میوه‌ ها و سبزیجاتی که به رنگ‌ های سبز تیره، زرد، نارنجی و قرمز هستند، استفاده کنید.

    آنتی ‌اکسیدان ‌های گیاهی می ‌توانند در محافظت از پوست در برابر اشعه‌ های فرابنفش خورشید بسیار موثر و مناسب باشند و این دلیل خوبی است برای این که روزانه دست کم 4 واحد میوه و 5 واحد از سبزیجات مصرف کنید.

    در این جا منابع غذایی را که برای پوست و بدن مناسب هستند، ذکر می‌ کنیم:

    سبزیجات: اسفناج، کاهو، هویج، سیب زمینی شیرین و کدو تنبل. همه ی این سبزیجات حاوی ویتامین‌ A (کاروتنوئید) می ‌باشند. گوجه فرنگی و انواع فلفل نیز حاوی ویتامین C هستند.

    میوه‌ جات: خربزه، انبه و طالبی. حاوی ویتامین A(کاروتنوئید) می ‌باشند. پرتقال و گریپ فروت نیز ویتامین C دارند.

    مواد غذایی:‌ مواد غذایی سبوس دار غنی شده که حاوی ویتامین‌های B، D و همچنین روی و سلنیوم هستند. انواع مغزها(گردو، پسته، بادام، فندق و …) و انواع دانه‌ها(تخم آفتابگردان، تخم‌ کدو و …) حاوی ویتامین E و روی می ‌باشند.

    ماهی سالمون و ماهی تن که ویتامین‌ های D و E و کلسیم، روغن‌ های امگا3، سلنیوم و پروتئین دارند. روغن‌ های گیاهی که دارای ویتامین ‌های D و E هستند.

    شیر کم چرب که ویتامین A(رتینول)، کلسیم، روی و سلنیوم دارد.

    تخم مرغ که دارای ویتامین‌های A(رتینول)، E، B و همچنین روی می ‌باشد.

    مصرف انواع بنشن(مانند نخود، لوبیا، عدس) و غلات که حاوی ویتامین‌ های گروه B و روی می‌ باشند.

    همچنین، مصرف مواد غذایی را که دارای کربوهیدرات‌ های ساده هستند و سریع قند خون را بالا می ‌برند، مانند انواع نان ‌های سفید و همچنین غذاهای فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس و … و شیرینی ‌جات، نوشابه ‌های گازدار که ارزش غذایی آن ها صفر بوده و از طرفی دارای مقادیر بسیاری شکر هستند را کاهش دهید تا پوستی سالم داشته باشید و از مواد غذایی دارای کربوهیدرات های مرکب مانند نان‌ های سبوس دار استفاده کرده و مصرف حبوبات و غلات را افزایش دهید.

    آنتی ‌اکسیدان ‌های گیاهی می ‌توانند در محافظت از پوست در برابر اشعه‌ های فرابنفش خورشید بسیار موثر و مناسب باشند و این دلیل خوبی است برای این که روزانه دست کم 4 واحد میوه و 5 واحد از سبزیجات مصرف کنید.

    اگر می‌ خواهید پوستی جوان داشته باشید، خوردن آب را فراموش نکنید.

    با نوشیدن آب پوست خود را از درون آبرسانی می ‌کنیم و به حفظ خاصیت الاستیسیته ی پوست و انعطاف پذیری آن کمک می ‌نماییم و از خشک و شکننده شدن پوست جلوگیری می ‌کنیم.

    نوشابه‌ های الکلی و نوشیدنی ‌های کافئین ‌دار مانند چای، قهوه و انواع کولاها از نظر ارزش غذایی و آبرسانی به پوست ‌فایده ی کمتری دارند و از طرفی به علت مُدر بودن سبب از بین رفتن ذخیره ی آب بدن می ‌شوند.

    البته نوشیدن این گونه مایعات در مقدار محدود، فعالیت کلیه ‌ها را افزایش داده و برای بدن منافعی دارد، ولی برای تاثیر مثبت بر پوست، نوشیدن آب ساده بهترین است. ورزش کردن و آب و هوای خشک و غیر مرطوب نیز بر میزان آب بدن تاثیرگذار است.

    پس، فراموش نکنید نوشیدن چندین لیوان آب در روز به شادابی و سالم ماندن پوست شما کمک بسیاری می ‌کند.

    مشاوره سلامتی

    منبع: پرسش و پاسخ های عمومی مرکز مشاوره

    موضوعات: اطلاعات عمومی, سلامتی  لینک ثابت



     [ 06:24:00 ب.ظ ]





      فرزند آزمون بزرگ الهی   ...

    فرزند، آزمون بزرگ الهی

    فرزندداری ارتباط تنگاتنگی با عواطف و احساسات بشری دارد و به بخش بزرگی از نیازهای عاطفی و احساسی بشر از این طریق پاسخ داده می شود. عشق و علاقه به فرزند همان اندازه که پاسخگوی عواطف و احساسات آدمی است همان اندازه مایه آزمون های بزرگی برای اوست. انسان ها به اشکال گوناگون در دام این آزمون گرفتار می شوند و به سادگی نمی توانند سربلند از آن بیرون آیند.

    خداوند گزارش می کند که برخی از مردم به فرزند تفاخر می ورزند (کهف، آیات 34 تا 39) و فرزند بیشتر را مایه تفاخر و بزرگی خود برمی شمارند و بدان بر دیگران تکبر می ورزند و خودنمایی می کنند (مریم، آیه77؛ و نیز سبا، آیات 34 و 35) همین تفاخر و تکاثرطلبی، آنان را از خود و خدا جدا می کند و موجبات شرک، کفر و انکار قیامت و معاد ایشان را فراهم می آورد. (کهف، آیات 34 و 36 و 37 و 42)

    البته برخی از فرزندان به طریق دیگر مایه گمراهی بشر می شوند و در دام خسران و زیان ابدی می افتند. (نوح، آیه 21) از این افراد می توان به کودکی اشاره کرد که حضرت خضر(علیه السلام) وی را می کشد چون زمینه کفر و گمراهی والدین خود را فراهم می آورد. از امیرمۆمنان علی(علیه السلام) این معنا درباره عبدالله بن زبیر آمده است که موجبات گمراهی پدرش زبیر را فراهم آورد و او را به جنگ با علی(علیه السلام) وادار کرد.خداوند در آیه 14 سوره تغابن از دشمنی برخی از فرزندان با پدران مۆمن خود در امر دین خبر می دهد (مجمع البیان، طبرسی، ج9 و 10، ص452) در همین آیه خداوند به مۆمنان توصیه می کند تا هوشیاری خود را حفظ کنند و از تأثیرات سوء فرزندان خود در امر دین بر حذر باشند؛ چنان که از ایشان خواسته است تا با عفو و گذشت و چشم پوشی همراه با هوشیاری زمینه بازگشت آنان به دین را فراهم آورده و اجازه ندهند تا ایشان به سبب تسلط عاطفی خود بر والدین آنان را گمراه کنند. در حقیقت مدارا با فرزندان باید به شکلی باشد که ایشان به دین بازگردند نه اینکه موجبات تزلزل دینی والدین را فراهم آورند و آنها را به راهی که می روند ببرند و در دام گمراهی افکنند.

    اصولا یکی از روش های آزمون الهی، آزمون با نعمت است که از این جمله می توان به آزمون انسان ها با فرزندان اشاره کرد. از این رو خداوند در آیاتی از جمله 28 سوره انفال و 14 و 15 سوره تغابن نسبت به آزمایش مۆمنان از طریق فرزندان هشدار می دهد تا آمادگی روحی و روانی برای این آزمون سخت و خطرناک داشته باشند. این آزمون، اشکال گوناگونی دارد که از جمله آنها مرگ فرزندان است . (بقره، آیه 155)

    خداوند در آیه 34 سوره ص، افکنده شدن جنازه فرزند سلیمان بر تختش را وسیله ای برای آزمایش او می داند و در آیات 83 تا 106 صافات، حضرت ابراهیم (علیه السلام) مأمور ذبح فرزندش می شود تا اینگونه، آزمون الهی را بگذراند.

    از نظر بسیاری از مردم ارزش فرزند گاه حتی از دین و ایمان و آخرت نیز فراتر می رود و این گونه است که بسیاری از مردم دین و ایمان خویش را فدای فرزند می کنند.

    از این رو خداوند به مۆمنان هشدار می دهد تا در مقایسه و ارزیابی خود به درستی حرکت کنند و فرزند را فراتر از ارزش های اعتقادی و اموری چون خدا و جهاد و آخرت قرار ندهند. بنابراین لازم است تا انسان های مۆمن با پایین قراردادن ارزش فرزند درمقایسه با ارزش های الهی، پیامبر(صلی الله علیه وآله)، جهاد و آخرت، درمسیر تعالی و کمال به درستی گام بردارند. (توبه، آیه 24)

    البته از نظر قرآن، فرزند خود یک ارزش است به شرط آنکه درمسیر تعالی وکمال مورد ارزیابی قرار گیرد و عامل بازدارنده نباشد.

    با این همه حتی اگر فرزند به عنوان یک ارزش و نعمت الهی با دیگر امور چون احسان و انفاق و محبت به خدا و اولیای الهی سنجیده شود، فرزند درمقایسه با آن باقیات صالحات، دارای ارزش محدود و ناچیزی است. (کهف، آیه46)

    به سخن دیگر، امیدبستن به فرزند، درمقایسه با امیدواربودن به پاداش الهی امری کم ارزش و ناچیز است؛ بنابراین باید توجه بیشتری به دیگر باقیات صالحات داشت و برای ذخیره آخرت و دست یابی به کمالات از آن بهره برد.

    خداوند در آیاتی از جمله 28 سوره انفال و 14 و 15 سوره تغابن نسبت به آزمایش مۆمنان از طریق فرزندان هشدار می دهد تا آمادگی روحی و روانی برای این آزمون سخت و خطرناک داشته باشند. این آزمون، اشکال گوناگونی دارد که از جمله آنها مرگ فرزندان است

    حقوق طرفین

    هریک از فرزند و والدین حقوق و تکالیفی دارند که لازم است آن را رعایت کنند. فرزند سالم و صالح فرزندی است که به این دو تکالیف و حقوق خویش به درستی آگاه باشد و براساس آن حرکت کند.

    از وظایف والدین نسبت به فرزند آن است که نام خوب و زیبایی برای وی برگزینند تا در آینده از نام خویش شرمگین نشود. در روایات از جمله حقوق فرزند انتخاب نام خوب دانسته شده است.

    از دیگر وظایف والدین تعلیم و تربیت فرزندان است. تعلیم و تربیت از هر چیزی حتی تغذیه نیز واجب تر است. البته این بدان معنا نیست که فرزندان از تغذیه و بهداشت مناسب و خوب برخوردار نباشند، بلکه به معنای توجه ویژه پدر و مادر به تربیت و تعلیم فرزندان است. بنابراین نباید عشق و علاقه به فرزندان، والدین را از تربیت و تعلیم درست غافل سازد.

    خداوند در آیات 58 و 59 سوره نور، به والدین سفارش می کند تا در تربیت فرزندان کوشا باشند و مسائل مهمی چون آداب زندگی و ریزه کاری های آن را بیاموزند. از آن جمله بر ایشان است که به فرزندان بیاموزند که چگونه می بایست در خلوتگاه والدین رفت و آمد کنند و بی اجازه ایشان به هرجایی نروند.

    در آیات 17 و 19 سوره لقمان، آموزش اخلاق و آداب معاشرت از مهمترین وظایف پدر نسبت به فرزندش بیان شده است. بنابراین محبت و عشق نباید مانع آموزش های سخت و ناخوش اخلاقی و آداب معاشرت شود.

    حضرت علی(علیه السلام) می فرماید: «ما نحل والد ولدا نحلا افضل من ادب حسن؛ هیچ پدری هدیه ای بهتر از تربیت نیکو به فرزندش نداده است.»(نوری الطبرسی، میرزا حسین؛ مستدرک الوسائل ج15، ص165)

    پیامبر(صلی الله علیه وآله) فرمود: «لأن یودب الرجل ولده خیر له من ان یتصدق کل یوم ینصف صاں اگر پدری فرزندش را تربیت کند، بهتر از این است که روزی یک و نیم کیلوگرم طعام صدقه بدهد.» (حرعاملی، محمدبن الحسن؛ وسایل الشیعه، ج15، ص195)

    بخش قرآن تبیان

    منبع: روزنامه کیهان ؛مقاله کریم صاقتی

     

     

     

     

    ادامه »

    صفحات: 1 · 2 · 3

    موضوعات: همه, تربیت فرزند شیعه, فرزند پروری  لینک ثابت



     [ 06:13:00 ب.ظ ]





      فرزند صالح بزرگترین نعمت الهی   ...

    آرزوی فرزند، آرزوی هر انسان

    هر موجودی، خواسته و ناخواسته بر آن است تا نوع خود را حفظ کند. این بقای نوع، هر چند که در بسیاری از موجودات به عنوان یک قانون و سنت الهی صورت می گیرد و به شکل غریزی در نهاد همگان قرار داده شده اما در نوع انسانی، به سبب وجود اراده و اختیار، معنا و مفهوم دیگری می یابد. همه موجودات بطور طبیعی و غریزی به فرزندداری گرایش داشته و اقدام به آن می کنند.

    در نهاد همه موجودات علاقه به فرزند به هر شکل آن قرار داده شده است. در انسان نیز این علاقه و محبت وجود دارد (آل عمران، آیه 14 و توبه، آیه 24) و تولید نسل یکی از دغدغه ها و علاقه مندی های انسانی است تا این گونه بقای نسلی تضمین گردد.

    از گزارش خداوند در آیه 189 سوره اعراف درباره آدم و حوا (علیهما السلام) این معنا به دست می آید که ایشان آرزوی داشتن فرزندی صالح را داشتند؛ زیرا مراد از نفس واحده همان حضرت آدم(علیه السلام) و منظور از زوجها همان همسرش حضرت حوا(علیه السلام) است (جامع البیان، طبری، ج 6، جزء 9، ص 190) آن دو بزرگوار هنگامی که دریافتند که حوا آبستن است، از خداوند خواستند تا فرزندی صالح و سالم به ایشان ارزانی کند. به این معنا که از نظر اعضا کامل و بدون بیماری و نقص باشد و از نظر روحی و اعتقادی نیز در مسیر کمال گام بردارد. (اعراف، آیه 189 و 190 و نیز المیزان، ج 8، ص 375)

    از این آیات همچنین به دست می آید که هر انسانی این گونه است و آرزوی داشتن فرزندی سالم و صالح را دارد و از خداوند می خواهد که فرزندی سالم و صالح به ایشان عنایت کند تا این گونه سپاسگزار نعمت های الهی باشند؛ ولی با این همه، بسیاری از همسران پس از برخورداری از فرزندی اینچنین، راه ناشکری را در پیش می گیرند و گمان می کنند که در تولید فرزند کسی غیر از خداوند نقش داشته است، در حالی که اینچنین نیست و تنها خداوند است که این نعمت فرزندداری و فرزند سالم را به ایشان بخشیده است. (همان)

    علاقه به فرزند اختصاص به عامه مردم ندارد، بلکه حتی پیامبران اولوالعزم چون حضرت ابراهیم(علیه السلام) به فرزند علاقه مند بود و از آن جایی که تا زمان پیری فرزندی نداشت، همواره دغدغه بی فرزندی او را می آزرد. از این رو با بشارت فرزندداری از سوی فرشتگان، ضمن شگفتی و تعجب، شادان می شود و همسرش این شادی را به صورت صوت و هیجانات صدایی ابراز می کند. (حجر، آیات 51 تا 54؛ و هود، آیات 69 تا 72) همچنین حضرت زکریا(علیه السلام) نیز با بشارت فرزندی به نام یحیی(علیه السلام) خوشحال می شود و با روزه سکوت، این نعمت را شکر می گذارد. (آل عمران، آیات 38 و 39؛ و نیز مریم، آیات 2 تا 7)

    در آیات 17 و 19 سوره لقمان، آموزش اخلاق و آداب معاشرت از مهمترین وظایف پدر نسبت به فرزندش بیان شده است. بنابراین محبت و عشق نباید مانع آموزش های سخت و ناخوش اخلاقی و آداب معاشرت شود

    خداوند در آیه 14 سوره آل عمران، بیان می کند که در ذات انسان ها علاقه به فرزند قرار داده شده و همین عامل خود عامل گمراهی بشر نیز می شود، زیرا در دام این زینت دنیایی می افتد و مسیر تعالی را گم می کند و یا از آن دور می شود؛ زیرا محبت ویژه به فرزند همانند محبت به زن و مال و متاع دنیای فریبنده، اجازه نمی دهد تا در مسیر آخرت و کمال گام های درست و استوار را بردارد.فرزند سالم و صالح یکی از نعمت های الهی به بندگان است که بدین ترتیب نعمت و فضل الهی بر بندگان تمام می شود و آرامش و آسایشی خاص فزون تر از آرامش ابتدایی وجود همسران، در کنار هم پدید می آید.

    با این همه بسیاری از مردم قدر این نعمت و فضل بزرگ الهی را نمی دانند و همان گونه که در زندگی شخصی نسبت به نعمت های الهی راه ناسپاسی را در پیش می گیرند، همچنین نسبت به فضل فرزند این گونه عمل می کنند و کفران نعمت می کنند

    صفحات: 1 · 2

    موضوعات: همه, تربیت فرزند شیعه, فرزند پروری  لینک ثابت



     [ 06:10:00 ب.ظ ]





      بهانه هایی برای بچه دار نشدن .....   ...

    الان یکی از دغدغه‌های مذهبی‌های ما رزق نیست، بلکه تربیت صحیح فرزندان است. این یکی از فتنه‌های شیطانی برای جلوگیری از فرزندآوری است.

    «تعریف‌ها» زندگی آدم‌ها را عوض می‌کند

    چگونگی تعریف ما از زندگی و پدیده‌های آن، قطعاً مدار زندگی‌مان را عوض می‌کند. امروزه تعریف ما مثلاً از پدر بودن یا مادر بودن خراب شده است. یعنی به خاطر فضای زندگی تکنولوژیک، به خاطر فرهنگ‌های القایی، به خاطر تهاجم فرهنگی و بسیاری مسائل دیگر، تعاریف‌ ما تغییر کرده است. ما در موضوع فرزند دچار استحاله‌ی در تعریف شده‌ایم. مثلاً فرزند در بعضی موارد به ابزار پیوند دهنده‌ی زن و شوهری تبدیل می‌شود که در آستانه‌ی جدا شدن هستند!

    برخی افراد برای این فرزند می‌آورند که زندگیشان را گرم کند! انگار که این فرزند چسب دوقلو است! در نگاه دیگر، فرزند عصای پیری است. در نگاهی دیگر، فرزند برای لذت بچه ‌داشتن است. در نگاهی، اگر فرزند نیاوریم، چه کنیم؟ این عوامل، پرکردن بی ‌معنی‌ زندگی است و البته هر کدام از این تعاریف را فرض بگیرید، یک منظومه‌ای را هم بعد از خودش ایجاد و ایجاب می‌کند.

     

    احکام الهی یک سلسله‌ی واحد است

    اسلام دیدگاهی در مورد فرزند و رزق و روزی او دارد و صراحتاً می‌گوید: «لا تَقْتُلُوا أَوْلَادَکمْ خَشْیة إِمْلَاقٍ» (سوره‌ی مبارکه‌‌ی إسراء، آیه‌ی 131) بچه‌هایتان را از ترس گرسنه ‌ماندن و فقیر شدن نکُشید.

    این دستور اسلام، و یک منظومه‌ای از معارف است. البته در آن زمان بلد نبودند جلوی تشکیل نطفه را بگیرند و بچه را می‌کشتند، اما الان بلد هستند و کلّاً بچه‌دار نمی‌شوند!

    اگرچه این یک بحث فقهی است و می‌گویند این دقیقاً آن نیست، ولی طرح موضوعش همان است. بالاخره اگر کسی پیشگیری کند، باز هم همان وجه «خشیة‌ املاق» مهم است. یعنی نیت «خشیة املاق» نیت الهی نیست.

    از سوی دیگر در مورد ارتقای شخصیت خود انسان هم تجربه‌ی عینی نشان می‌دهد که هیچ بستری مانند فرزند و فرزندآوری، برای فضای عملکرد یک انسان مفید نیست و آن را به چالش‌ نمی‌کشد

    فرزند جایگاه والایی در منظومه‌ی توحیدی دارد

    یک بحث استثنائی‌ قرآن درباره‌ی فرزند، در آیات ابتدایی سوره‌‌ی مبارکه‌ی «مریم» و در مورد حضرت زکریا علیه‌السلام است.

    جناب زکریا این گونه به پروردگارش می‌گوید که: «قالَ رَبِّ إِنِّی وَهَنَ الْعَظْمُ مِنِّی وَاشْتَعَلَ الرَّأْسُ شَیباً وَلَمْ أَکُن بِدُعَائِک رَبِّ شَقِیاً» (سوره‌ی مبارکه‌‌ی مریم، آیه‌ی 4) پروردگارا من پیر شده‌ام، ولی این‌طور هم نیستم که بگویم نمی‌شود؛ «وَإِنِّی خِفْتُ الْمَوَالِی مِن وَرَائِی» (بخشی از آیه‌ی پنجم سوره‌ی مبارکه‌‌ی مریم) من یک مَوالی‌ای دارم و نگرانشان هستم. منظورش از موالی چیست؟ آیا یعنی خانواده‌ای دارم؟

    خیر؛ می‌گوید: «وَ إِنِّی خِفْتُ الْمَوَالِی مِن وَرَائِی» و ضمناً هم می‌دانم که «فَهَبْ لِی مِن لَّدُنک وَلِیّاً» (بخشی از آیه‌ی پنجم سوره‌ی مبارکه‌‌ی مریم)

    نمی‌گوید من از جانب تو غلام می‌خواهم. نمی‌گوید: فَهَبْ لِی مِن لَّدُنک وَلداً، بلکه می‌گوید: «فَهَبْ لِی مِن لَّدُنک وَلیّاً». می‌گوید «ولیّ» می‌خواهم. یعنی یک مسیری را آمده و یک حرکت توحیدی را شروع کرده و حالا نگران است که در آینده برای این حرکت چه اتفاقی خواهد افتاد. یعنی می‌خواهد یک کسی، این حرکت توحیدی را ادامه دهد. بعد توضیح می‌دهد و می‌گوید: «یرِثُنِی وَیرِثُ مِنْ آلِ یعْقُوب». (بخشی از آیه‌ی ششم سوره‌ی مبارکه‌‌ی مریم)

    ارث نبوت برایش مهم است، نه این‌که من دچار کهولت سن هستم و می‌ترسم این پول‌هایی که جمع کرده‌ام، چه خواهد شد! او «ولیّ» می‌خواهد. می‌گوید من پرچم توحید را برافراشته‌ام و بعد از رفتنم نگران این پرچم توحید هستم. به خاطر اینکه موسی وقتی از میان قومش رفت، همه‌ی تلاش‌های او را به هم ریختند. پس حالا من یک کسی را می‌خواهم که ولیّ باشد تا این پرچم توحید را به دست او بسپارم.

    فرزندش را برای ادامه‌ی ولایتش می‌خواهد و این همان نگاهی است که همه‌ی انبیاء به فرزندانشان دارند.

     

    ابراهیم نبی علیه ‌السلام فرزندش اسماعیل را ادامه‌ی آن حرکت توحید در نظر می‌گیرد.

    بعد از انبیاء هم، ما در وصیتنامه‌ی امیرالمومنین علیه‌السلام همین دغدغه‌ی توحیدی را می‌بینیم. آنها فرزند را در این منظومه می‌خواستند. در این منظومه فرزند از اول نذر توحید شده است و ما این را در قرآن داریم.

    در سوره‌ی مبارکه‌ی آل‌عمران برمی‌خوریم به خانمی که از آن تعبیر می‌شود به «امْرَأَةُ عِمْرَانَ». این همسر عمران، همان مادر حضرت مریم است که «نَذَرْتُ لَک مَا فِی بَطْنِی مُحَرَّرًا» (بخشی از آیه‌ی سی ‌و پنجم سوره‌ی مبارکه‌‌ی آل‌عمران)؛ فرزند درون رحمش را نذر خداوند کرد و این یعنی همان بسته‌ی «نگران رزق نباش»، زیرا این فرزند افق بلندی دارد.

    مادرش می‌گوید من این بچه را به دنیا می‌آورم، ولی این بچه برای من نیست؛ این بچه‌ی تو است که یک مدتی به من امانتش می‌دهی تا بزرگش کنم. این کودک من، آزادِ در راه توست و در بند من نیست، بچه‌ی نذر شده است. خداوند متعال هم متقابلاً می‌فرماید: «فَتَقَبَّلَهَا رَبُّهَا بِقَبُولٍ حَسَنٍ وَأَنبَتَهَا» (بخشی از آیه‌ی سی و هفت سوره‌ی مبارکه‌‌ی آل‌عمران) یعنی قبولش کرد و رشدش را بر عهده گرفت. خداوند کفالت فرزند ما را بر عهده می‌گیرد، ولی به شرطی که او را سپرده باشیم به خدا.

     

    یکی از حیله‌های شیطان، تربیت است

    در منظومه‌ی توحیدی می‌توان گفت که خیال آدم‌ها باید کاملاً از رزق و روزی راحت باشد. حتی بهتر بگویم که خیال آدم‌ها باید از رشد و تربیت فرزندشان هم راحت باشد.

    الان دغدغه‌ ی مذهبی‌های ما رزق نیست، بلکه تربیت صحیح فرزندان است. این یکی از فتنه‌های شیطانی برای جلوگیری از فرزندآوری است که: آیا اگر بچه‌هایی به دنیا بیاورم، می توانم تربیتشان کنم یا نه؟

    به عبارتی همان «خَشیَةَ إملاقٍ» را به اسم تربیت مطرح و وسوسه می‌کند. قرآن صریحاً گفته که اگر پدران و مادران توانستند فرزندانشان را نذر خداوندشان کنند، خداوند خودش تربیت آن را کفایت می‌کند.

    در قرآن، آن‌جا که می‌گوید شیطان از چپ و راست و جلو و عقب می‌آید، مرحوم علامه‌ی طباطبایی توضیح می‌دهد که یعنی به اسم کار خوب، مانع کار خوب می‌شود.

    حواسمان باشد مراد از این حرف ها، این نیست که اگر چنین کاری کردیم، دیگر لازم نیست به رشد و تربیت بچه‌ها اقدام کنیم؛ بلکه می‌گوییم آدم برای رشد و رزقش تلاش کند و خیالش هم راحت باشد که کسی پشتش ایستاده است. مگر شده کسی به خدا اعتماد کند و جواب نگیرد؟

    مشکل این‌جاست که ما به شکل «بگیر و نگیر» اعتماد می‌کنیم؛ یکی دو روز اعتماد می‌کنیم، اما شک می‌کنیم و دیگر ادامه نمی‌دهیم.

    چقدر آدم‌ها در تاریخ از ترس ذلیل ‌نشدن، ذلیلانه زندگی می‌کنند. این روایت را امیرالمومنین علیه‌السلام ‌فرموده که: از ترس ذلیل‌ شدن، ذلیل زندگی نکنید. اگر در “منظومه‌ی اعتماد به خدا” همه چیز درست و کامل چیده شود و‌ این زنجیره قطع و وصل نداشته باشد و اتصالی نکند، این سیستم قطعاً درست کار خواهد کرد.

    نمی‌خواهم بگویم که اگر چنین کاری کردیم، دیگر لازم نیست به رشد و تربیت بچه‌ها اقدام کنیم؛ بلکه می‌گویم آدم برای رشد و رزقش تلاش کند و خیالش هم راحت باشد که کسی پشتش ایستاده است. مگر شده کسی به خدا اعتماد کند و جواب نگیرد؟

    برای بچه ‌نخواستن باید جواب داشته باشیم

    علامه‌ی طباطبایی در تفسیر المیزان ‌نوشته‌اند: بشری که الان به وجود آمده، ماحصل توالد ‌نسل‌ قبلی خودش است. بشر آینده‌ای که الان نیست نیز حاصل توالد نسل امروز است. شما تصور کن اگر مردمان ده نسل پیش به این جمع‌بندی می‌رسیدند که هیچ احتیاجی به فرزندآوری نیست و چرا زحمت بچه‌داری را به خودشان بدهند؛ یعنی اگر ده نسل پیش تصمیم می‌گرفتند که این ماجرا را قطع کنند، نسل امروز اصلاً وجود نداشت. یعنی بودن من و شما بر روی زمین حاصل یک توالدی است که از قبل اتفاق افتاده است. اگر با یک دید بشر دوستانه هم به این مسأله نگاه کنیم، باید برای توالد ارزش قائل باشیم.

    حالا حرف سر همین است و قرآن صراحتاً می‌فرماید: «هَلْ أَتَی عَلَی الْإِنسَانِ حِینٌ مِّنَ الدَّهْرِ لَمْ یکن شَیئاً مَّذْکورًا» (سوره‌ی مبارکه‌‌ی انسان، آیه‌ی1) انسان در واقع شئ بوده، اما مذکور نبوده است. یعنی الان هم انسان‌های نسل آینده هستند، اما مذکور نیستند و شما باید بگویید به چه حقی او را غیر مذکورش کرده‌ای؟ ما احساس می‌کنیم چیزی به گردن ما نیست و همین است که هست، دلم نخواست! حال آنکه در آن دنیا باید در قبال چنین نخواستن‌هایی پاسخگو باشیم.

    از سوی دیگر در مورد ارتقای شخصیت خود انسان هم تجربه‌ی عینی نشان می‌دهد که هیچ بستری مانند فرزند و فرزندآوری، برای فضای عملکرد یک انسان مفید نیست و آن را به چالش‌ نمی‌کشد.

    فرآوری: زهرا اجلال

    بخش قرآن تبیان

    موضوعات: فرزند پروری  لینک ثابت



     [ 06:03:00 ب.ظ ]





      تقوا یعنی چه ؟   ...

    تقوا یعنی چه؟ تقوا، یعنی مراقب بودن و دچار غفلت نشدن. این‌که میگویند پرهیزگاری؛ این پرهیز، غیر از آن معنای پرهیزی است که نخوردن و نرفتن و اقدام نکردن است. تقوا، یعنی انسان حالت پرهیز و برحذر بودن داشته باشد؛ پرهیز کند از این‌که بلغزد؛ پرهیز کند از این‌که با سر در جایی سرنگون شود. وقتی شما در یک مسیر کوهستانی کوهنوردی میکنید، یا فرضاً از سینه‌ی کوه بالا میروید، هر قدمی که شما برمیدارید، تعیین‌کننده است. اگر نسبت به هر قدمی بیتوجّهی کنید، سرنوشت شما به مخاطره میافتد؛ لذا هر قدمی را که برمیدارید، ناچارید با دقّت بردارید؛ یعنی جای پا را امتحان کنید، بعد بگذارید. این معنای تقواست و در همه‌ی امور زندگی ساری و جاری است.

    امام خامنه ای(مدظله العالی)

    ۱۳۷۹/۰۹/۱۷

    موضوعات: همه  لینک ثابت



    [شنبه 1393-06-01] [ 11:59:00 ب.ظ ]





      فرازی از وصیت نامه شهید حمید باکری   ...

    فرازی از وصیت نامه شهید حمید باکری:

     

    زمانی فرا می رسد که جنگ تمام می شود و رزمندگان امروز به سه دسته تقسیم می‏شوند:

     

    ۱. دسته ای به مخالفت با گذشته خود بر می‏خیزند و از گذشته خود پشیمان می‏شوند.

     

    ۲. دسته ای راه بی تفاوت می‏گزینند و در زندگی مادی خود غرق می‏شوند و همه چیز را فراموش می‏کنند.

     

    ۳.دسته سوم به گذشته خود وفادار می‏مانند و احساس مسئولیت می‏کنند که از شدت مصائب و غصه ها، دق خواهند کرد.

     

    پس از خدا بخواهید که با وصال شهادت، از عواقب زندگی بعد از جنگ در امان بمانید!

    موضوعات: همه, به یاد شهدا ...  لینک ثابت



     [ 11:52:00 ب.ظ ]





      خداحافظ دنیا ....   ...

    سال بعد از عملیات ” والفجر مقدماتی “، از دل خاک فکه، پیکر شهیدی رو پیدا کردند که اعداد و حروف نقش بسته بر پلاکش زنگ زده بود …ولی تو جیب لباس خاکیش برگه ای بود کوچک، که نوشته هاش رو با کمی دقت می شد خوند:

    بسمه تعالی

    جنگ بالا گرفته است.مجالی برای هیچ وصیتی نیست…تا هنوز چند قطره خونی در بدن دارم، حدیثی از امام پنجم می نویسم:

    به تو خیانت می کنند، تو مکن.تو را تکذیب می کنند، آرام باش.تو را می ستایند، فریب مخور.تو را نکوهش می کنند، شکوه مکن.مردم شهر از تو بد می گویند، اندوهگین مشو.همه مردم تو را نیک می خوانند، مسرور مباش …آنگاه از ما خواهی بود …

    دیگر نایی در بدن ندارم؛

    خداحافظ دنیا ..

    موضوعات: همه, به یاد شهدا ...  لینک ثابت



     [ 11:47:00 ب.ظ ]





      ششصد هزار کلمه در شش جمله ...   ...

    ششصد هزار کلمه در شش جمله

     

    پیامبر گرامی اسلام ( صلی الله و علیه و آله )به حضرت علی( علیهم السلام )می فرمایند:

    ای علی(علیهم السلام )!ششصد هزار گوسفند می خواهی یا ششصد هزار دینار یا ششصد هزار جمله ؟

    عرض کرد:ای رسول خدا ششصد هزار جمله.

    پیامبر فرمودند(آن )ششصد هزار جمله را در شش جمله جمع (وخلاصه)می کنم .

    ای علی!

    1- هرگاه دیدی مردم به فضایل و مستحبات می پردازند ،تو به کامل کردن واجبات بپرداز

    2- هرگاه دیدی مردم سرگرم دنیایند،تو سرگرم آخرت شو

    3- و هرگاه دیدی مردم به عیب های دیگران می پردازند ،تو به عیب های خودت بپرداز،

    4- و هرگاه دیدی مردم به آراستن دنیا می پردازند ،تو به آخرت بپرداز

    5- و هرگاه دیدی مردم به زیادی عمل می پردازند تو به خالص کردن عمل بپرداز

    6- و هرگاه دیدی مردم به خلق متوسل می شوند تو به خالق متوسل شو

    (میزان الحکمة ج3ص2403)

    موضوعات: همه, سفارش های بزرگان  لینک ثابت



     [ 11:39:00 ب.ظ ]





      با شهدا بودن لجن شدن نداره ...حتی اگه آب ساکنی باشی..   ...

    توی یگان ما چند نفری کارشناس آب و مسایل کشاورزی بودن .یه روز رفتم پیششون و گفتم : اگر اب یه جا ساکن و بی حرکت و توی یه ظرف در بسته یه مدت زیاد بمونه چی میشه ؟؟

    خیلی عادی گفتن : خوب معلومه ! بخوای نخوای تبدیل به لجن میشه …

    به هرکدوم یه لیوان اب دادم …خوردن …

    پرسیدم نظرتون چیه ؟… گفتن اب تازه و زلال بود ….بدون موندگی …

    خنده ی منو دیدن … جا خوردن…پرسیدن؟جریان چیه ؟؟؟

    قمقمه رو نشون دادم …گفتم : این قمقمه دوازده ساله کنار یه شهید زیر خاک بوده…

    به همدیگه نگاه میکردن و صلوات میدادن ….

    اللهم صلی علی محمد و آل محمد

    با شهدا بودن لجن شدن نداره … حتی اگه آب ساکن و بی حرکتی باشی …

    موضوعات: همه, به یاد شهدا ...  لینک ثابت



     [ 11:35:00 ب.ظ ]






      خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

     
     
    حلال جمیع مشکلات است حسین شوینده ی لوح سیئات است حسین ای شیعه تو را چه غم ز طوفان بلاست جائی که سفینه ی نجات است حسین